En resa i halloweens tecken

image6Då var det alltså dags att sammanfatta årets höjdpunktigaste högtid, halloween! Jag spenderade min helg hos Mia tillsammans med alla snälla folk såsom T, E, J och L. Där fanns även en hel drös med andra skumma och mindre skumma folks som jag är glad att jag träffade. Det finns en hel del att prata om vad som hände den kvällen, men det vore lite för mycket att sammanfatta här, så jag nöjer mig med att säga att det var toppen!

Första natten så sov jag på kyrkogården (se bilden), men jag blev så rädd att jag nästa kväll fick sova utanför universums ände, och det var ju inte fy skam. Nu undrar ni säkert vad jag menar med det, men det tänker jag minsann inte berätta, sådetså :)

Som den hemliga ninjan jag är, så glömde jag mina hemliga mjukisar och mina ninja nuncukas, vilket inte var så tufft. Det gör dock inte så mycket, utan jag kan använda mina andra coola ninja moves som "ninja vanish" och "ninja haiya" istället.

Jag träffade även allas våran James och Sofia, vilka som vanligt var toppen. Och som om det vore nog! Jag masade mig ut till Sollentuna och ... hör här ... blev bjuden på lunch av Siso! Lite pinsamt blev det allt när hon var snabb med att fixa detaljerna, men nästa gång... Då kommer jag vara snabbare än fantomen, och hör sen!


image8Oh, jo förresten. En liten sak till! Jag såg den här skylten i Kinabutik på Drottninggatan. Alltså dom säljer inte kineser där, utan kinesiska prylar. För den som inte ser, så stod det såhär;

"Regninga lördagar stängt...
Om det regnar mer än 1.7 m/dag !

ÖPPETIDER
Öppnar: När jag orkar ( som oftast vid kl 10.00 )
Stänger: När jag blir trött ( kl 17:45 så gäspar jag.. )

Ovanstående tider gäller Månens dag till Frejs dag.
om Lögare dagarna stänger jag kl 16:00.
På Sol dagen har jag vilopaus..."

Jadu, vad säger man? Dom är roliga, dom där Kineserna! ;)

Kommentarer
Postat av: Siso à la Sollentuna

Hihihi! (hysteriskt fnittrande)
Ja du El Ninjo, där var jag allt snabb va?! Men jag ska vara osnabb nästa gång, jag lovar! =) Trevligt att du tittade förbi måste jag ju oxå klämma till med!

Tjingeling!

2007-11-07 @ 15:21:22
URL: http://ahlenius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0